اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسلایدر » اطلاعیه » حج و اوقاف » کرونا
اماکن متبرکه
درب صحن‌های بقاع متبرکه کاشان تا اطلاع ثانوی بسته شد

درب صحن‌های بقاع متبرکه کاشان تا اطلاع ثانوی بسته شد

رئیس اداره اوقاف کاشان ضمن اشاره به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به واسطه قرمز شدن وضعیت منطقه کاشان گفت: درب صحن‌های بقاع متبرکه کاشان تا اطلاع ثانوی بسته شد.

مسلم محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به قرمز شدن وضعیت کاشان با افزایش میزان افراد بستری در بیمارستان و افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط حاضر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان کاشان محدودیت‌هایی را ویژه بقاع متبرکه اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از این محدودیت‌ها مربوط به عبور و مرور زائرانِ امامزادگان در منطقه کاشان است، افزود: با توجه به آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شده است تا درب حرم‌های مطهر، رواق، شبستان و مساجد بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی بسته است و برپایی نمازهای جماعت و جمعه نیز در این اماکن مقدس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه زیارتنامه امامزادگان در بیرون از درب صحن‌ها نصب می‌شود، ابراز داشت: با توجه به شرایط فعلی در منطقه کاشان و بنا به آخرین تصمیم اتخاذ شده در ستاد مبارزه با کرونا شهرستان کاشان زیارت اهل قبور در امامزادگان نیز ممنوع است.

بیشتر بخوانید

وی ضمن اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی دز بقاع متبرکه گفت: بر همین اساس برگزاری هرگونه مراسم ختم، هفتم، چهلم، سالگرد و یابود و تشییع پیکر متوفیان در بقاع متبرکه در منطقه کاشان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و اجرای موارد فوق از سوی عوامل اجرایی بقاع متبرکه لازم‌الاجرا است.

محمدخیرخواه نیز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به ابلاغ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در مورد محدودیت‌های بقاع متبرکه اظهار داشت: بر همین اساس تا اطلاع ثانوی درب‌های صحن و حرم مطهر امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) بسته است.

مدیر اجرایی آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با بیان اینکه نماز جمعه و جماعت در این امامزاده واجب‌التعظیم برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: از تمامی زائران و مجاوران درخواست داریم تا نسبت به رعایت تصمیمات اتخاذ شده کمال همکاری را داشته باشند تا شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*