اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی
  • شناسه : 3373
  • 29 جولای 2022 - 13:14
  • 212 بازدید
  • ارسال توسط :
نماهنگ «ممنونم آقا»
رونمایی از نماهنگ «ممنونم آقا» با محوریت شعار اربعین در لاهیجان

رونمایی از نماهنگ «ممنونم آقا» با محوریت شعار اربعین در لاهیجان

پس از اجرای سرود سلام فرمانده، گیلانی‌ها بار دیگر آستین بالا زدند و این بار سرود «ممنونم آقا» را به محضر امام حسین (ع) تقدیم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرود «ممنونم آقا» برگرفته از شعار اربعین ۱۴۰۱ «اناْ من حسین»، روایتی از پیاده روی اربعین حسینی از دیار رضوی به سمت کربلا و قدس است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین رونمایی از نماهنگ سرود با محوریت شعار پیادروی اربعین که در کانون شهید باهنر لاهیجان برگزار شد، گفت: اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری و مسیر تمدنی است و از یک اندیشه و معرفت با ما سخن می‌گوید.

مجید رحمانی با بیان اینکه بعد اجتماعی اربعین به اندازه امت اسلام است افزود: همه مذاهب و ادیان در این مراسم حضور دارند و اربعین جلوگاه بی بدیل جهانی ارائه ارزش‌های اسلامی و نماد واقعی عاشوراست.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب با امام حسین (ع) معرفی می‌شود، اضافه کرد: اربعین با ظرفیت‌های متعدد، قابلیت تکثیر در تمام جوامع بشری دارد و امروز جنگ، جنگ روایت هاست و پیوست فرهنگی برای انتقال مفاهیم عالی، امری ضروری است و بایستی کار هنری و رسانه‌ای در این خصوص انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه گیلان توفیق دارد که اسلام ناب را با محبت اهل بیت فرا گیرد و پای این اسلام و دین ایستاده است، گفت: آل بویه، آل زیاد، آل کیا و شیعیان این سامان بودند که محبت اهل بیت (ع) را در سراسر جهان اسلام تبلیغ کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان با تاکید بر اینکه سرود «سلام فرمانده» انتظارات کار هنری از گیلانی‌ها را بالا برده است، اضافه کرد: این کار گیلانی ها، از لبنان تا پاکستان و بسیاری از کشور‌ها زمزمه می‌شود، افتخار کمی نیست که امسال باز هم گیلانی‌ها طلایه دار کار هنری برای ابراز محبت به اهل بیت شدند.

این اثر در مدت حدود یک ماه با تلاش و پشتکار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان لاهیجان به سرودی با عنوان «ممنونم آقا» تبدیل شد.

این اثر در قالب «گروه سرود ضحی» در اواخر تیر ۱۴۰۱ با حضور جمعی از اعضای این گروه نوپا، در مکان‌های مختلف شهر لاهیجان اجرا و فیلمبرداری شد.

شاعر، آهنگساز و تهیه کننده این سرود، سید ایمان عباسی است که با تک خوانی مداح اهل بیت احمد محمدی پور تولید شده است.

تهیه کننده، این اثر را به روح بلند شهید مدافع حرم شهرستان لاهیجان سید احسان میرسیار تقدیم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*