اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اسلایدر » فرهنگی
شاد
یک نماینده مجلس: اجبار معلمان به استفاده از سامانه “شاد” در شأن نظام آموزشی نیست

یک نماینده مجلس: اجبار معلمان به استفاده از سامانه “شاد” در شأن نظام آموزشی نیست

اقدام وزارت آموزش و پروش برای راه‌اندازی این سامانه جای تقدیر دارد، اما دارای مشکلات و ضعف‌های ساختاری است که باید به آنها رسیدگی و نواقص رفع شود.

سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسینم با اشاره به راه‌اندازی سامانه “شاد”(شبکه آموزشی دانش‌آموزان) از سوی وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری روند تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط بحران کرونا، گفت: اقدام وزارت آموزش و پروش برای راه‌اندازی این سامانه جای تقدیر دارد، اما دارای مشکلات و ضعف‌های ساختاری است که باید به آنها رسیدگی و نواقص رفع شود.

وی، یکی از نقاط ضعف سامانه شاد را نبود اینترنت در نقاط دورافتاده کشور دانست و اظهار داشت: در برخی شهرهای دورافتاده کشور، نظیر استان سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای جنوبی که از حداقل امکانات در این شرایط نیز برخوردار نیستند، نمی‌توان انتظار داشت که از اینترنت پرسرعت فراهم کنند، زیرا اصلا زیرساخت اینترنت در این شهرها فراهم نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: بهتر بود، وزارت آموزش و پرورش پیش از اقدام برای راه‌اندازی سامانه شاد، ارزیابی نسبی از وضعیت اینترنت در کشور پیدا می‌کرد، سپس برای راه‌اندازی این سامانه اقدام می‌کرد.

ابطحی با تأکید بر اینکه والدین برخی دانش‌آموزان از گوشی‌های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد نیز برخوردار نیستند، گفت” یکی دیگر از ضعف‌های این سامانه همنی است که همه دانش‌آموزان در تمامی نقاط کشور از امکانات آموزشی یکسان در شرایط برابر برخوردار نیستند و این مغایر قانون اساسی است.

وی یکی دیگر از نواقص موجود در روند اجرای سامانه “شاد” را اجبار معلمان و کادر آموزشی به استفاده از این سامانه دانست و افزود: گزارش‌هایی از دورافتاده‌ترین نقاط کشور در مجلس به دست ما رسیده که در شهرهایی که معلمان امکانات لازم برای تهیه گوشی‌های هوشمند جهت استفاده از این سامانه را ندارند، اما وزارت آموزش و پرورش آنها را ملزم و اجبار به استفاده از این سامانه کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم اجبار معلمان به استفاده از سامانه “شاد” در شرایطی که همگان در شرایط بحران کرونا به سر می‌برند، در شأن نظام آموزشی و معلمان نیست و باید کاستی‌ها و نواقص آن برطرف شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*