اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » فرمانداری » کرونا
حیدر قاسمی
منطقه کاشان از نظر کنترل کرونا وضعیت مناسبی دارد
معاون استاندار اصفهان:

منطقه کاشان از نظر کنترل کرونا وضعیت مناسبی دارد

در مجموع با همکاری و همدلی همه افراد، مدیران، گروه‌ها و تشکل‌ها به ویژه همکاری جهادگونه کادر پزشکی در حوزه علوم پزشکی کاشان و آران‌وبیدگل، وضعیت بیماری به خوبی کنترل شده و وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در مجموع با همکاری و همدلی همه افراد، مدیران، گروه‌ها و تشکل‌ها به ویژه همکاری جهادگونه کادر پزشکی در حوزه علوم پزشکی کاشان و آران‌وبیدگل، وضعیت بیماری به خوبی کنترل شده و وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

حیدر قاسمی روز چهارشنبه در این زمینه اظهارداشت: این شرایط جای تقدیر و تشکر دارد و شاکر درگاه الهی و امیدوار هستیم که با کمک همه این عزیزان، شرایط به خوبی ادامه پیدا کند و ما بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی وجود دارد و مردم عزیز و شریف ما باید عنایت داشته باشند این وضعیت که با تلاش و همکاری شبانه‌روزی خودشان و گروه‌های اجتماعی و تلاش‌های خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان به وجود آمده است، به هیچ وجه شرایط عادی نیست و ممکن است دوباره وارد یک وضعیت نامناسب بشویم و بیماری تشدید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: بنابراین همچنان رعایت مراقبت‌های بهداشتی بسیار لازم است و باید در حوزه فعالیت‌های کاری و اداری به این موضوع توجه کنیم و نظارت و کنترل‌های لازم باید صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی هم بررسی و کنترل صورت می‌گیرد و ان‌شاءالله بیش از پیش رعایت کنیم؛ چرا که امروز در واقع حلقه نقل و انتقالات احتمال درگیری و بیماری را بیشتر و شیوع آن را تشدید می‌کند و امیدوار هستیم با رعایت مردم، از این وضعیت و شرایط بگذریم.

قاسمی تشریح کرد: امروز توفیقی حاصل شد که خدمت عزیزان رسیدیم و در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان مباحث خوبی مطرح شد؛ البته هدف عرض خداقوت و تشکر از زحمات آنها و استفاده از تجربیات و همچنین انتقال مسایل و مطالبی بود که ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف حین مبارزه و شیوع بیماری و همچنین مباحث پیامدهایی که با توجه به جایگاه و اهمیت خاص کاشان وجود دارد، مطرح شود.

وی افزود: در حاشیه نشست امروز، هم وضعیت کنونی بررسی و مذاکره شد و هم مباحث و پیامدهایی که پس از این وضعیت ممکن است ایجاد شود و بیشتر مباحث اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: قرار بر این شد مباحث اصلی که در این منطقه وجود دارد، به ویژه شهرستان کاشان که حوزه کارگری هست و صنایع خاصی از جمله صنعت فرش ممکن است دچار مشکلاتی باشند که در آینده خود را بیشتر نشان دهد، منتقل کنیم.

وی همچنین گفت: وضعیت حوزه گلابگیری که به عنوان یک صنعت منطقه کاشان و در این فصل رواج دارد و با حوزه گردشگری هم عجین شده، در شرایطی که امروز ما باید مراعات‌های لازم را در این زمینه را داشته باشیم و محدودیت‌هایی وجود دارد، از این رو موضوع را دنبال می‌کنیم تا حمایت‌ها و کمک‌های لازم انجام شود.

قاسمی بیان کرد: قسمت سوم صنوف خرد هستند که در نوروز آسیب دیدند و اکنون هم آسیب‌پذیر هستند و همچنین اقشار آسیب‌پذیر که هم از عزیزان حوزه‌های مردمی، تشکل‌ها و خیران درخواست داریم در راستای رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری ورود جدی و مومنانه‌ای داشته باشند تا با کمک دولت بتوانیم در واقع از این شرایط گذر کنیم و اقشار آسیب‌پذیر آسیب کمتری را در این دوره گذار ببینند و ان شا الله مشاغل و صنوف آسیب‌پذیر یا آسیب‌دیده هم کمک بشود و عنایت لازم صورت بگیرد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به ۲۱۰ کشور سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تا کنون ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۴ نفر در جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شدند و ۱۲۷ هزار و ۴۹۲ نفر جان‌باختند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، این ویروس همچنین به ابتلای ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر و فوت چهار هزار و ۷۷۷ نفر تا این لحظه در کشور منجر شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری منطقه شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*