اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اسلایدر » دانشگاه » کرونا
کرونا
کاشان در دوران پسا کرونا قرار ندارد

کاشان در دوران پسا کرونا قرار ندارد

فعالیت‌های واحدهای صنفی در کاشان از سر گرفته شده است در حالی که کاشان در دوران پسا کرونا قرار ندارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف نیازمند مشارکت مردم است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، رئیس و برخی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان ظهر امروز به منظور آگاهی بخشی به جامعه در مورد ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه داده و به سوالات اصحاب رسانه نیز در یک نشست خبری پاسخ دادند.

سیدعلیرضا مروجی در این نشست خبری ضمن اشاره به اجرایی شدن طرح هر خانه یک پایگاه سلامت اظهار داشت: هدف از این طرح آن است که ارتقاء سلامت از خانواده آغاز شود و با شیوع ویروس کرونا و وجود این پتانسیل کاشان یک گام از سایر شهرها جلوتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲۰هزار و ۸۷۰ مراجعه صورت پذیرفته است، اظهار داشت: دو هزار و ۴۴۲ مورد بیمار مشکوک از ابتدا تاکنون بهبود یافته و مرخص شدند و در روزهای اخیر ۲۳ بیمار جدید تنفسی بستری شده و ۱۳ مورد نیز ترخیص شدند.

وی ضمن اشاره به آمار مربوط به ویروس کرونا در منطقه کاشان ابراز داشت: تاکنون آزمایش کرونا یک هزار و ۱۰۸ بیمار حاد تنفسی مثبت اعلام شده و ۸۷۰ مورد نیز تاکنون منفی اعلام شده است و خدمت شبانه‌روزی به بیماران توسط همکارانم در بیمارستان شهید بهشتی کاشان ادامه دارد.

محسن تقی‌زاده نیز در این نشست ضمن اشاره به وظایف معاونت غذا و دارو اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در تامین ماسک برای مراکز درمانی و بهداشتی مشکلی وجود نداشت و در ابتدا تلاش کردیم ماسک مورد نیاز این مراکز را تامین کنیم و پس از آن از پتانسیل خیران استفاده شد تا کمبود ماسک را جبران کنیم.

وی ضمن اشاره به صدور پنج مجوز تهیه ماسک در کاشان خبر داد و افزود: یک کارگاه توانایی تولید ماسک سه لایه روزانه شش هزار ماسک و کارگاه دیگر توانایی تولید روزانه دو هزار ماسک N95 فیلتردار را دارد و برخی کارگاه‌ها نیز به صورت موقت مجوز صادر شد تا تولید ماسک در شرایط بهداشتی اعلام شده داشته باشند.

معاون غذا و دارو از بازرسی ۷۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی مختلف خبر داد و ابراز داشت: ۱۶۰هزار لیتر ضدعفونی‌کننده در کاشان در انواع مختلف تولید شد و خوشبختانه در این زمینه مشکل نداشتیم و مشکل ماسک را توانستیم کمترین مشکل را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف دستکش لاتکس در بیمارستان علوم پزشکی کاشان در مقطعی به بیش از ۲۰هزار دستکش در روز بود، گفت: اولویت تامین دستکش برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و بر همین اساس هر میزان دستکش در اختیار داشتیم در ابتدا نیاز بیمارستان‌ها را تامین کرده و سپس در اختیار داروخانه‌ها برای فروش قرار داده می‌شد.

مسعود دهقانی نیزدر این نشست با بیان اینکه ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد نانوایان شرایط فعالیت در شرایط کرونا را دارند و بالغ بر ۹۰ درصد از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند و با بازرسی‌ها صورت گرفته ۱۵۰ تذکر دریافت کردند.

وی از ۱۰ نامه ارجاعی به دادگاه ویژه نانوایان در کاشان خبر داد و افزود: تاکنون سه نانوایی متخلف در کاشان پلمب شد و ۱۰ نانوایی نیز مورد تشویق قرار گرفتند و در صورت تخلف و یا به منظور تشویق واحد صنفی می‌توان از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با بیان اینکه ۱۵هزار صنف در کاشان فعالیت دارند، ابراز داشت: از این میزان صنوف ۱۲هزار صنف مجوز فعالیت دارند و اکثر متولیان صنوف در سامانه ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دارند اما متاسفانه رعایت موارد بهداشتی به صورت شایسته انجام نشده است.

وی از ۷۸۹ بازدید غیرمحسوس خبر داد و گفت: از این میزان بازدید ۱۲۱ مورد تخلف مشاهده شد که با تذکر لسانی به ۵۷ مورد تخلف کاهش پیدا کرد و از مجموع چهارهزار بازدید بهداشت محیط و ۴۲۰ بازدید بهداشت حرفه‌ای یک هزار و ۵۷۰ تذکر ارائه شده است و با این حجم بازدید تنها توانستیم ۴۰ درصد صنوف را بازدید کنیم.

دهقانی با بیان اینکه مشارکت مردمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار موثر است، تصریح کرد: ۱۰هزار تعهد کتبی به رعایت اصول بهداشتی از اصناف اخذ شده اما رعایت تعهدات بهداشتی نیازمند مطالبات مردمی و افزایش بازدیدها است و از سوی دیگر تغییر سبک زندگی بیش از پیش احساس می‌شود.

محمد حاجی جعفری نیز در این نشست با بیان اینکه کاشان در زمان پسا کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: ویروس کرونا اثرات متعددی در جامعه و خانواده دارد و بر همین اساس از همان روزهای ابتدایی گروه روانپزشکی یک خط تلفن برای بیماران فراهم کردند تا خدمات ارائه دهند.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی کارگروه ارزیابی علمی بار روانی ویروس کرونا بر جامعه افزود: این گروه از طریق شماره ۵۵۵۸۲۵۰۳ در روزهای اداری از ساعت ۸ لغایت ۱۳ پاسخگو هستند و در نظر داریم تا خدمات بهداشت روان را برای آحاد جامعه ارائه دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تنها سه بیمار کرونایی زیر ۱۶ سال در کاشان وجود داشت، ابراز داشت: پلاسما درمانی نیز از جمله اقداماتی است که در کاشان آغاز شده و دو مورد نیز به صورت موفقیت‌آمیز انجام شده است و این مهم می‌تواند نقش بسزایی در درمان ویروس کرونا داشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*