اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اردستان
سند مالکیت
۳۰ فقره سند مالکیت برای موقوفات اردستان صادر شد

۳۰ فقره سند مالکیت برای موقوفات اردستان صادر شد

ییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: تعداد ۳۰ فقره سند مالکیت رقبه‌ها، موقوفه‌ها و بقعه‌های متبرکه به منظور تثبیت مالکیت اراضی موقوفه این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است. علی مبشری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سند مالکیت این موقوفه‌ها با کاربری عرصه، عرصه و […]

ییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: تعداد ۳۰ فقره سند مالکیت رقبه‌ها، موقوفه‌ها و بقعه‌های متبرکه به منظور تثبیت مالکیت اراضی موقوفه این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

علی مبشری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سند مالکیت این موقوفه‌ها با کاربری عرصه، عرصه و اعیان و کشاورزی در مجموع با مساحت ۹۳ هزار و ۵۰ مترمربع دریافت شده است.

وی ارزش این رقبه‌ها را بیش از ۴۲ میلیارد ریال برشمرد و افزود: سال ۱۳۹۸ این سندهای مالکیت برای رقبه‌های موقوفه شهرستان صادر شد که شامل چهار باب مسجد، یک باب حمام، چهار بقعه متبرکه‌ و ۲۱ رقبه موقوفه بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان اضافه کرد: بیشترین کاربری موقوفه‌های اردستان مزروعی است و در مجموع این رقبه‌ها در اتصال سامانه موقوفه‌ها به تعداد ۶۶ رقبه ثبت گردیده است.

وی تعداد موقوفه‌های متصرفی دارای تولیت این اداره را ۴۴۲ رقبه حقیقی و حقوقی عنوان کرد و گفت: برای بیشتر این رقبه‌ها اجاره‌نامه تنظیم‌ شده و در مجموع سال گذشته ۳۵۶ اجاره‌نامه با شخصیت‌های حقیقی به امضا رسیده است.

مبشری ادامه داد: برای ۸۶ رقبه هنوز قرارداد اجاره تنظیم نشده که بیشتر در اختیار اداره‌ها قرار دارند و تعداد کمی شخصیت حقیقی نیز چندین سال است که رقبه‌ها را در اختیار دارند اما حاضر به تنظیم اجاره‌نامه نیستند و به اخطارها توجه نمی‌کنند که موضوع از سوی دادگستری پیگیری خواهد شد.

وی درآمد سالانه حاصل از موقوفه‌ها برای این اداره را نزدیک به چهار میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: حدود ۶۵ درصد موقوفه‌های شهرستان‌ اردستان هنوز احیا نشده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان با گلایه مندی از بعضی اداره ها گفت : عدم توجه اداره هایی همچون‌ آموزش وپرورش های اردستان و زواره ، میراث فرهنگی و شهرداری اردستان حدود یک میلیارد ریال اجاره موقوفات در اختیار خود را هنوز پرداخت نکرده اند و به همین دلیل نمی توان نیت واقفان را اجرایی کرد و ناچار موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

وی تعداد پرونده‌های مطرح در دادگاه را افزون بر ۱۰ فقره در زمان حاضر برشمرد و تاکید کرد: این موضوع امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مبشری همچنین به موضوع سرمایه‌گذاری در موقوفه‌ها اشاره کرد و افزود: بحث سرمایه‌گذاری در موقوفه‌ها به جد پیگیری و با توافق سرمایه‌گذار به صورت مشارکتی کار انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع ۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه در اردستان و بخش مرکزی، ۲۱ مورد در بخش زواره و پنج مورد در بخش مهاباد وجود دارد که همه دارای هیات امنا هستند اما دوره مسوولیت آنها در سال‌جاری به پایان می‌رسد که تصمیم داریم افراد جوان و فعال‌تری را جایگزین ۶۰ درصد افراد سالخورده و غیر فعال کنیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان تصریح کرد: انتظار می‌رود مسوولان ارشد، امام جمعه و بخشداران در جابه‌جایی اعضای هیات امنا که ۸۰ درصد آنها فاقد توانایی لازم بوده و فعال نیستند، این اداره را یاری دهند تا شخصیت‌های توانمند در راستای تحقق هدف‌های اوقاف جایگزین شوند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*