اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » حوزه علمیه » دانشگاه » کرونا
حجت الاسلام شاه فضل
همدلی مردم ایران در کمک به یکدیگر روی زیبای ویروس کرونا است
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

همدلی مردم ایران در کمک به یکدیگر روی زیبای ویروس کرونا است

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز همراهی و همدلی مردم برای کمک به یکدیگر و بیماران مبتلا به کرونا روی زیبای سکه کرونا است که مردم ایران به دنیا نشان داده اند.

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک بلا و شر نام برد و گفت: در تمام ادیان و مکاتب بشری از جمله اسلام از شر و بلا صحبت شده است.

وی افزود: آنچه که مسلمانان از آیات و روایات گرفته اند این است که شر گاهی برای ارتقای معنوی انسان و گاهی نیز برای مجازات انسان است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: شر کرونا هرچند برای برخی مجازات است، اما برای برخی دیگر ارتقای درجه معنویت است، از این رو شیوع ویروس کرونا دو روی یک سکه است که یک روی آن عذاب و روی دیگرش رحمت است.

وی با تأکید بر اینکه تهدید ویروس کرونا باید تبدیل به فرصت کرد افزود: شیوع جهانی ویروس کرونا به نوعی نتیجه گناهان انسان‌ها است و امروز دنیا شاهد گناهان و فساد‌های بیشماری است که باید منتظر نزول بلا بود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، «وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنکُمْ خَاصَّةً» بترسید از بلایی که اگر نازل شود‌ تر و خشک را با هم می‌سوزاند، از این رو شیوع ویروس کرونا می‌تواند نتیجه گناهان و فساد‌های انسان‌ها بر روی زمین باشد.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه بلا‌هایی که به مومنین نازل می‌شود آن را به فرصت تبدیل می‌کنند، گفت: امروز همراهی و همدلی مردم برای کمک به یکدیگر و بیماران مبتلا به کرونا روی زیبای سکه کرونا است که مردم ایران به دنیا نشان داده اند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر شما به خودشان رحم کنید ما نیز به شما رحم خواهیم کرد و مردم ایران در این ایام بار دیگر همراهی و همدلی خود را به دنیا ثابت کردند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: امروز شیوع ویروس کرونا برای ما درس‌های زیاد خوبی دارد که اگر از آن استفاده کنیم می‌توان این تهدید را مانند تهدید‌های دیگر تبدیل به فرصت کرد

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*