اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اسلایدر » حج و اوقاف
حج
۶۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع کاشان تکمیل است

۶۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع کاشان تکمیل است

رییس اداره حج و زیارت کاشان گفت: افزون بر ۶۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع این منطقه تکمیل شده و نام‌نویسی از متقاضیان ثبت‌نامی در سال ۸۶ بر اساس اعلام قبلی تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد. عباس نیکونیا روز دوشنبه در این زمینه اظهارداشت: متقاضیان حج تمتع سال ۹۹ باید برای ثبت‌نام در یکی از […]

رییس اداره حج و زیارت کاشان گفت: افزون بر ۶۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع این منطقه تکمیل شده و نام‌نویسی از متقاضیان ثبت‌نامی در سال ۸۶ بر اساس اعلام قبلی تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد.

عباس نیکونیا روز دوشنبه در این زمینه اظهارداشت: متقاضیان حج تمتع سال ۹۹ باید برای ثبت‌نام در یکی از کاروان‌های دارای ظرفیت خالی، به سامانه فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

وی در مورد برنامه‌ریزی برای حج امسال افزود: با توجه به بحران کرونا در کشورهای مختلف و حساسیت‌های موجود، سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی اعزام زائران را بر مبنای معیارهای دقیق علمی و رعایت شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های تدوین شده پیش خواهد برد.

رییس اداره حج و زیارت کاشان بیان کرد: برنامه‌ریزی و نام‌نویسی متقاضیان حج ۹۹ نیز بر اساس زمان‌بندی قبلی و به روال عادی در حال انجام است، تا وضعیت مشخص شود.

وی یادآور شد: امسال از مجموع  ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر و عوامل اجرایی در سراسر کشور، ۹۲۰ نفر از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به عربستان اعزام می‌شوند که تا کنون شامل ۳۴۷ نفر از بانوان و ۲۶۵ نفر از آقایان است که نام‌نویسی کرده‌اند.

نیکونیا اضافه کرد: امسال هفت کاروان از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که چهار کاروان نخست در مدینه و سه کاروان در مکه خواهند بود و مدت زمان حضور زائران در مدینه منوره پنج شب و ۶ روز برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، معاینه‌های پزشکی زائران با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا از نیمه اول اردیبهشت امسال با در نظر گرفتن مسایل بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی کادر درمانی انجام می‌شود. 

رییس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه ابراز امیدواری کرد، با کاهش بیماری کرونا و در صورت برگزاری حج تمتع اعزام زائران منطقه کاشان از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود.

وی در مورد آموزش زائران تشریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، قرار است آموزش‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شود که البته پس از انجام معاینه‌های پزشکی، فرآیند آموزش غیرحضوری آغاز و سپس آموزش حضوری در صورت مهیا بودن شرایط، صورت می‌گیرد.

نیکونیا در مورد تاریخ اعزام و بازگشت زائران نیز گفت: اعزام زائران در صورت عادی بودن شرایط از ششم تیرماه آغاز می‌شود و زمان بازگشت کاروان‌ها هم از ۱۵ مرداد خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال تعطیلی حج تمتع سال‌جاری در نتیجه شیوع بیماری کرونا افزود: در این شرایط اولویت اعزام سال آینده با زائرانی خواهد بود که وضعیت ثبت‌نام فعلی خود را حفظ کرده باشند که در این صورت در بخش هزینه‌های ارزی نیز هیچ‌گونه افزایش قیمتی شامل آنان نخواهد شد.

رییس اداره حج و زیارت کاشان اضافه کرد: در صورت انصراف زائران، وجوه متقاضیان به آنان بازگردانده می‌شود و در صورتی که متقاضی ثبت‌نام خود را در کاروان‌ها حفظ کند، اولویت اعزام در صورت تعطیلی حج ۹۹، سال آینده محفوظ خواهد ماند.

وی حداقل و حداکثر هزینه اعزام زائران را ۳۳۰  و ۳۷۰ میلیون ریال برشمرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مبلغ در ۲ مرحله از زائران دریافت خواهد شد.

سال گذشته ۶۶۰ زائر بیت الله‌الحرام از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به حج تمتع اعزام شده بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*