اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا .... شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ .... یا عَلِیُ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رحیمُ أنْتَ الرَّبُّ العظیمُ الَذی لیس کَمِثْلِهِ شَی ءٌ و هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ و کَرَّمْتَهُ و شَرَّفْتَهُ و فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ و هُوَ الشَّهْرُ الَّذی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَی و هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرانَ هُدی لِلنّاسِ و بَیناتٍ مِنَ الْهُدی و الْفُرْقانِ و جَعَلْتَ فیهِ لَیلَةَ الْقَدْرِ و جَعَلْتَها خَیرا من أَلْفِ شَهْرٍ فَیاذَ الْمَنِّ و لا یمَنُّ عَلَیکَ مُنَّ عَلَی بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیه وَ أَدْخِلْنی الْجَنَّة بِرَحْمتِکَ یا أرْحَم الرّاحِمِینَ
۞ سرخط اخبار

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اسلایدر » سپاه پاسداران » کرونا
کمک مومنانه
رزمایش کمک مومنانه در دارالمومنین

رزمایش کمک مومنانه در دارالمومنین

نزدیک به ۱۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان با نام‌نویسی در سامانه مهر کریمانه تا کنون شناسایی شدند.

نزدیک به ۱۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان با نام‌نویسی در سامانه مهر کریمانه تا کنون شناسایی شدند و در قالب رزمایش کمک مومنانه با همدلی اقشار مختلف این خطه که به دارالمومنین شهره است، زیر پوشش قرار گرفتند تا به تدریج از بسته‌های غذایی حمایتی بهره‌مند شوند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند که البته اثر شیوع این بیماری تنها به ابتلا و مرگ افراد محدود نشده و بیشتر صنایع و کسب و کارهای کوچک و بزرگ را هم تحت تاثیر قرار داده است.

استمرار توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و سایر کمک‌های خرد و کلان به صورتی منسجم در چنین شرایطی حرکتی موثر برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار جامعه به شمار می‌رود که در این زمینه کاشانی‌ها همگام با سایر نقاط کشور وارد عمل شدند.

بر این اساس رزمایش مواسات (همدلی و کمک مومنانه) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و دستور دولت، با توجه به لزوم استمرار همدلی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب شیوع ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان در شهرستان کاشان آغاز شده است.

این رزمایش که در راستای جلب مشارکت همگانی، ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود، به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه از جمله در جریان ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه‌ای دارد. 

فرماندار ویژه کاشان در این زمینه اظهارداشت: این شهرستان هم‌چون همیشه در امور خیریه پیشرو بوده و با متمرکز شدن بسیج مردمی بر تامین بسته‌های کمک معیشتی، مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه با موفقیت انجام شد.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی افزود: برخی مشاغل در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با رکود روبه‌رو شدند و بر این اساس مشکلات اقتصادی را در این شهرستان شاهد بودیم که این‌بار نیز با احساس تکلیف همگانی، اقدام‌های گسترده و درخور توجهی برای قشرهای آسیب‌پذیر انجام شد که از ایثار و بزرگ‌منشی مردم این منطقه حکایت دارد.

وی با اشاره به روند شناسایی افراد زیر پوشش رزمایش تشریح کرد: با اراده خودجوش مردمی و کمک نیکوکاران، برخی کالاهای اساسی تهیه و با آغاز ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع شد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: بسته‌های معیشتی برای افرادی است که در جامعه هدف قرار گرفته‌اند و امید می‌رود برای نیکوکارانی که در این مسیر گام برداشتند نیز مایه خیر و برکت باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، گوشت، مرغ و حبوبات از سوی ستاد مرکزی مواسات حوزه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) ناحیه کاشان توزیع می‌شود که ارزش هر بسته بیش از سه میلیون ریال است.

شناسایی ۶ هزار نفر جدید از قشرهای آسیب‌پذیر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز با اشاره به نام‌نویسی نیازمندان با کمک اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه‌های خیریه در سامانه مهر کریمانه گفت: نزدیک به هفت هزار نفر آنها زیر پوشش خدمات نهادهای حمایتی قرار دارند و ۶ هزار مورد نیز افرادی هستند که جدید شناسایی شدند.

سرهنگ کریم اکبری تاکید کرد: برای کرامت افراد این نام‌نویسی به صورت محرمانه و تنها با هدف جلوگیری از موازی‌کاری انجام می‌شود که در این راستا با هدف ارایه هر چه بیشتر و بهتر خدمت به نیازمندان، با تشکیل ۶ کمیته در شهرستان کاشان رزمایش در سه مرحله به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: مرحله اجرای این طرح از نمیه شعبان تا اول ماه رمضان، از ابتدای تا نیمه رمضان و از نیمه رمضان تا پایان ماه مبارک است که با مشاهده این کمک و همدلی مردمی، سال‌های دفاع مقدس در پشتیبانی از جنگ را تداعی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان تشریح کرد: بیشتر در مرحله نخست کمک‌های نقدی جمع‌آوری شد که با آن نزدیک به ۱۰ هزار سبد کالا با ارزش تقریبی ۲۶ میلیارد ریال تهیه و با رعایت عزت، احترام و کرامت نیازمندان شبانه توزیع شد.

وی با بیان اینکه کمک مومنانه تنها به تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان محدود نیست، اضافه کرد: پیش‌بینی افطاری ساده، پرداخت بدهی مقروضان و پرداخت اجاره مستاجرانی که در جریان بحران شیوع ویروس کرونا امکان پرداخت را از دست داده‌اند نیز از دیگر هدف‌های این رزمایش است.

اکبری تصریح کرد: اولویت کار توزیع سبدهای غذایی، افطاری ساده و پس از آن در مرحله سوم پرداخت قرض‌ها و اجاره‌ها با کمک خیران خواهد بود که در زمان حاضر افطاری ساده هر شب بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال اجرای مرحله دوم هستیم، ۲ هزار بسته کالا بین نیازمندان توزیع شده است و پنج هزار بسته دیگر نیز تا پایان نیمه دوم ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و محرومان در شهرستان کاشان توزیع خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: ۵۰ درصد این بسته‌ها هدیه رهبر معظم انقلاب و سپاه است و سایر آن از سوی نیکوکاران به صورت نقدی جمع‌آوری شد که شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۲ کیلوگرم گوشت قرمز، چهار کیلوگرم گوشت مرغ، ۲ بسته سویا، ۲ بطری روغن، ۲ بسته ماکارونی، یک قوطی رب گوجه، ۱.۵ کیلوگرم خرما و ۲ کیلوگرم شکر به ارزش حدود ۴۴ میلیون ریال است.

به گفته وی، این سبدهای غذایی با اولویت‌گذاری‌هایی که انجام شده است ابتدا در مناطق خیلی محروم از جمله سه منطقه روستایی محروم بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و همچنین پنج منطقه شهری توزیع می‌شود.

رزمایش کمک مومنانه از نیمه شعبان با همکاری بسیج، دستگاه‌های اجرایی، قرارگاه‌های جهادی، ‎‌هیات‌های مذهبی و موسسه‌های خیریه با رمز یا صاحب الزمان (عج) در کاشان در حال اجراست.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*